16 september, 2009

Vem är det jag försöker lura egentligen?

Jag älskar det här. Jag älskar den här delen av mig själv.
Jag älskar att sitta uppe till klockan tre på nätterna. Att ligga ner och låta mig omslutas av Sigur Rós musik till den grad att jag inte längre känner av min kropp utan verkar sväva i ett vitt dis enbart bestående av mina egna tankar.
Jag älskar att låta alla de känslor som flödar genom mig leva ut via den svarta tuschpennan i min hand, älskar att se mina bilder formas ur någonting jag inte visste skulle finnas förrän jag skapat dem.
Jag älskar att skapa.
Jag älskar att vässa blyertspennor och fylla blad efter blad med ord. Jag älskar att tända en lampa om natten och måla lager efter lager på frasiga papper.
Jag älskar att skriva och att rita och att flyta runt i mina tankar, och jag älskar att få leva ut i det jag skapar.
Jag älskar den här delen av mig själv. Och jag tänker inte försöka lura någon längre.

1 kommentar: